Mobile-only

Przez ostatni rok podejście mobile-first stało się normą na poziomie komunikacyjnym (wszyscy mówią, że tak powinno być) i powoli zaczyna być wdrażane operacyjnie (niektórzy robią tak jak mówią że powinno być).

Trend galopuje jednak tak szybko, że podejście “mobile-first” niedługo zostanie zastąpione przez “mobile-only”. Szacuję, że w przeciągu 6 miesięcy na konferencjach zaczniemy rozpowiadać o tym, że może jest sens aby pomijać desktopy dokumentnie.

Takie totalne podejście na początku będzie traktowane jako hipsterska moda z zachodu, później z dużą siłą zwalczana przez uniwersalistów wychodzących z założenia, że musimy być wszędzie gdzie to możliwe (tutaj ja się po części zaliczam z moim podejściem “no user left behind”), ale ostatecznie jednak mobile-only wygra.

Dlaczego?

Bo mobile stanie się wspólnym mianownikiem dostępu. Skala zaangażowania generowana przez mobile prześcignie desktop pod każdym względem na rynku B2C – od PV/UU przez streaming, operacje finansowe i komunikację osobistą. Najważniejsze jest jednak to, że liczba danych zostawianych (generowanych i udostępnianych) przez usera mobilnego będzie większa niż na desktopie.

Jednocześnie zakup nowego smartfona, który nie odbiega mocą od przeciętnego laptopa sprzed dwóch lat, jest o wiele łatwiejszy, bo bariera kosztowa jest niższa – operatorzy już teraz niektóre z nich sprzedają za 1 zł w abonamencie za 200zl/miesiąc.

Ostatecznie desktop to będzie zalegający kanał zbierający w sobie target najwolniej reagujący na zmiany, najmniej ufający technologiom i najsłabiej konwertujący.

Więc wśród startupów, inwestorów i grup mediowych pojawi się koncept odcinania macek które najsłabiej potrafią zagarniać zyski i focusowania się w miejscach, gdzie opór materii jest najniższy. Tak nie jest teraz, ale tak będzie niedługo.

Zainspirowane przez:

http://allthingsd.com/20130325/among-big-properties-apple-and-amazon-have-greatest-portions-of-mobile-only-users/

http://massivegreatness.com/mobile

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.